annemay.reismee.nl

Welkom op mijn Reislog!

Hoi allemaal,

Ik heb besloten een reisblog bij te gaan houden op het moment dat ik arriveer in Noorwegen, om iedereen op de hoogte te houden van m'n au-pair avontuur.

Gezien ik over precies n maand vertrek lijkt me dit een mooi moment om m'n 1e verhaal te schrijven. Want ja, de tijd is voorbij gevlogen en het is onvoorstelbaar dat ik over n maandje ons groene landje ga verruilen voor het pure, avontuurlijke, ruige Noorwegen.

De voorbereidingen zijn in volle gang, langzaam maar zeker ga ik een begin maken aan m'n koffers, koffers inderdaad, want wat neem je in godsnaam mee voor 1 heel jaar ? Tips zijn welkom. Natuurlijk warmere kleren dan hier, en gezien de Noren buitenmensen zijn, heb ik outdoor spul gekocht.

Ik Skype geregeld met de familie en we hebben een goede klik, de gesprekken zijn leuk en voelen vertrouwd, ik heb dan ook zin om ze ontmoeten. Ze wonen in Haslum, dat is een plaatsje in de regio Baerum. Het is een rustig woonwijkje vanuit waar je zowel bruisend Oslo als de vredige natuur, al snel bereiken kan.

De familie bestaat uit een Nederlandse moeder en een Noorse vader, en 3 kinderen. Erik van 6, Ida van 3, en Saga van een half jaartje. Mijn taak is voornamelijk het oppassen op de oudste 2 kids en ook het opvoeden van hun jonge jachthond. Verder help ik mee in het huishouden waar het maar nodig is.

In m'n vrije tijd hoop ik natuurlijk zoveel mogelijk te beleven van het Noorse leven, als Oslo en andere cultuurstadjes, de bergen en bossen, fjorden en watervallen. Wandelen en fotografie zijn m'n grote passies dus dat zal m'n vrije tijd opvullen. Maar om het Noorse leven nog meer te omarmen, ga ik eerst een cursus doen om de Noorse taal eigen te maken.

M'n eerst volgende update zal komen zodra ik gearriveerd ben, ik heb er super veel zin aan en zal veel schrijven.

Annemay

Reacties

Reacties

Linda

Leuk Annemay, ben benieuwd naar al je avonturen!

Marja

zoals je zelf zegt volg je hart ook al loopt het anders dan gewenst.
Lieve Annemay het komt allemaal weer goed .
Als het niet meer gaat...... tot gauw weer in ons tukkerland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active